Twinkle | Digital Commerce

Groei online verkoop Ahold stuift fysieke groei voorbij

2017-05-28
25081410
  • [nieuws]
  • 1:09

De toename van inkomsten uit de online kanalen van Ahold Delhaize is bijna acht keer zo groot als de groei van de verkopen in fysieke filialen, franchise-vestigingen meegerekend. Dat meldt het bedrijf vanochtend in de presentatie van zijn eerste kwartaalcijfers van 2017.

Met een verdienste van 551 miljoen euro uit zijn webwinkels zag Ahold Delhaize een groei van 18,5 procent op online gebied, tegenover 2,4 procent groei van zijn winkelverkopen. Die beslaan echter nog altijd het leeuwendeel van de omzet - 96,5 procent - , die na het eerste kwartaal van dit jaar op 15,766 miljard euro uitkomt.


Online omzetverdubbeling
Bol.com en ah.nl laten een doorlopend sterke groei zien, rapporteert het moederbedrijf. De cijfers stroken met de ambities van Ahold Delhaize om de online omzet tegen 2020 te hebben verdubbeld.

Plaza en België stuwen bol.com
De totaalomzet die verhandeld werd op bol.com's Plaza, waar externe handelaars verkopen, is met ruim 60 procent gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, blijkt uit het kwartaalrapport. Inmiddels bevat het platform een assortiment van 15 miljoen artikelen. In België groeide de aanvoerder van de Twinkle100 met ruim 40 procent. De opbrengsten uit Plaza en België zijn al langer twee sterke pijlers van bol.com.