De internationale omzet van de Alibaba Group groeide in het tweede kwartaal met maar liefst 136 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De stijging kwam naar eigen zeggen vooral door Lazada en AliExpress.
In de drie maanden eindigend op 30 juni was het aandeel (pdf) van ‘international commerce retail’ 6 procent in de totaalomzet, 2 procentpunten meer dan in 2016. De opbrengst kwam uit op omgerekend 389 miljoen dollar.
Meeste omzet uit China
Het leeuwendeel van de omzet komt nog steeds uit China zelf. Die omzet groeide met 57 procent echter een heel stuk minder hard dan buiten de thuismarkt. Desalniettemin representeert de 5,4 miljard dollar uit China wel 73 procent van de overall omzet van 7,4 miljard dollar (+56 procent).
Alleen online verkoop winstgevend
In de winstcijfers (adjusted EBITDA) maakt de Alibaba Group geen onderscheid in zijn markten. Hierin is alleen de opbrengst uit online verkoop naast die van cloud computing, digitale media & entertainment en innovatie (others) gezet. De groep maakt alleen winst op het verkoopgedeelte (4 miljard dollar, ruim de helft van de totaalomzet).
Er is op dit moment keer gereageerd op:
Alibaba: internationale omzet ruim verdubbeld
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.