Unilever investeert in online schoonmaakplatform Helpling. De levensmiddelenfabrikant zoekt via Helplings schoonmakers aansluiting met consumenten die voor boodschappen steeds vaker hun toevlucht zoeken bij grote online retailers als Amazon.
Helpling ontvangt naar verluidt enkele miljoenen aan groeigeld van de fabrikant. Met de investering verklaart het schoonmaakplatform stappen te willen zetten op het 'pad naar winstgevendheid'. De bedrijven werkten al samen voor marketingcampagnes en promoties in winkels.
Bij klanten thuis
Met de investering opent Unilever de mogelijkheid om Helpling als distributiekanaal in te zetten via zijn medewerkers. De schoonmakers van Helpling weten welke reinigingsproducten hun klanten thuis het best kunnen gebruiken: waardevolle kennis voor Unilever, dat online shoppers probeert terug te halen van grote digitale verkoopplatforms.
Dienstenaanbod
Helpling zoekt sinds begin dit jaar verbreding van zijn dienstenaanbod met het bieden van klusservices in Duitsland. Een eerdere investeringsronde in maart leverde het bedrijf al tien miljoen euro op om zijn business model mee uit te breiden. Sinds zijn oprichting haalde de Rocket Internet-dochter 67 miljoen euro op.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Unilever zoekt online klant via Helpling
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.