Nike biedt Europese shoppers voor het eerst de mogelijkheid om via een mobiele app direct bij het bedrijf te kopen. Het iconische Amerikaanse sportmerk haalt een steeds groter deel van zijn inkomsten uit eigen e-commerce activiteiten.
Behalve kopen kunnen gebruikers van de applicatie ook producten reserveren (zie afbeelding). De app biedt verder de mogelijkheid om bijvoorbeeld de laatste sneaker-trends te bekijken, aanwezigheid bij bepaalde evenementen te plannen en contact te leggen met een productspecialist. De app onthoudt persoonlijke voorkeuren, om shoppers relevant aanbod voor te schotelen.
Nike-app in iOS en Android
Met de laatste update is de ‘algemene’ Nike-applicatie beschikbaar gekomen in zes Europese landen: Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië, Spanje én Nederland, voor zowel iOS als Android. De applicatie is te koppelen aan andere apps van Nike op het gebied van running en persoonlijke training.
Nike en e-commerce
Nike, dat momenteel de eerste ervaringen opdoet met ‘directe’ verkoop op Amazon, is een e-commerce speler van formaat; de directe online consumentenomzet komt dit kalenderjaar tegen de 2 miljard dollar uit, de ambitie ligt op 7 miljard dollar in 2020.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nike lanceert mobiele app in Europa
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.