Twinkle | Digital Commerce

Heineken bouwt aan ‘nieuw b2c-verkoopkanaal’ online

2017-07-25
25081410
  • 1:16

Heineken wil in Nederland verder werk maken van samenwerkingen met bedrijven in food bezorging, als Thuisbezorgd.nl, UberEats en Deliveroo. De bierbrouwer zoekt naar een ‘e-commerce manager Foodservice & Delivery’ die ‘een nieuw b2c-verkoopkanaal’ op gaat tuigen.

Dat blijkt uit een vacature van Heineken op LinkedIn. De omschrijving: ‘Als e-commerce manager Foodservice & Delivery binnen Heineken Nederland draag je actief bij aan de ontwikkeling van een nieuw b2c-verkoopkanaal via Food Delivery platforms als Thuisbezorgd, Deliveroo en UberEats. Ook bouw je de b2b e-commerce business verder uit via FoodService spelers (zoals DeliXL en Sligro) en ontplooi je nieuwe business mogelijkheden in het convenience kanaal.’

Digital acceleration

De specialistische e-commerce manager komt te werken in het nieuwe team digital acceleration binnen de marketingafdeling. ‘Vanuit deze geïntegreerde aanpak kan er meer consumer- en shopperdata verzameld worden. Op basis van deze inzichten kan er beter traffic gegenereerd worden naar on- en offline verkoopkanalen en kan media effectiever worden ingezet’, luidt de vacature.

Bierproeven

Heineken verkoopt in ons land al blikjes bier via Thuisbezorgd.nl; het bedrijf heeft een plek in het platform ‘Biertje’, waar ook verschillende wijnen en sterke dranken te vinden zijn. Het biermerk slijt daarnaast zijn thuistap met bijbehorende vullingen via Deliveroo aan Amsterdammers. Via Deliveroo UK krijgen consumenten in grote Britse steden hun Heineken-biertje thuis geleverd.

Beerwulf

Beerwulf, een dochteronderneming van Heineken, fungeert sinds dit voorjaar als proeftuin voor de online verkoop van speciaalbier. Heineken wil zo niet als brouwer, maar als retailer ervaring opdoen in de markt rond e-commerce en food.