Zalando heeft de jaarcijfers van het boekjaar 2024 gepresenteerd. Daarin valt vooral het verbeterde resultaat op. De modewebshop verwacht de lijn in het huidige boekjaar door te kunnen zetten.
De omzet van het bedrijf steeg met 4,2 procent naar 10,57 miljard euro. Onderaan de streep is de groei nog aanzienlijker: het brutoresultaat nam toe van 349,9 miljoen naar 511,1 miljoen euro. De nettowinst kwam uit op 251,1 miljoen, tegenover 83 miljoen euro een jaar eerder.
Reden genoeg voor blije gezichten bij Zalando. Het bedrijf schrijft de groei toe aan de strategiewijziging die het enkele jaren geleden inzette, met een sterke focus op zowel de b2c- als b2b-tak. Daarnaast ligt de nadruk nu meer op winstgevendheid.
‘In b2c rollen we ons bijgewerkte loyaliteitsprogramma uit, breiden we ons lifestyle-aanbod uit met onder meer sportartikelen en inspireren we klanten met spannende contentintegraties. In b2b verdubbelen we bijna het aantal markten waarin we actief zijn en bieden we meer geavanceerde software en logistieke oplossingen aan om de webshops en apps van merken en retailers te ondersteunen’, aldus co-ceo Robert Gentz.
Voor 2025 verwacht Zalando een verdere omzetgroei van 4 tot 9 procent. Het brutoresultaat zal naar verwachting uitkomen tussen 530 en 590 miljoen euro. De financiële prognoses houden echter nog geen rekening met de geplande overname van concurrent About You, die deze zomer plaatsvindt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando verdrievoudigt winst, versnelde groei verwacht in 2025