TMG wil het komende jaar zijn e-commerce activiteiten verder uitbreiden. Daarbij gaat het om het koppelen van een cost-per-sale (CPS)-model aan zijn merken, dat het bedrijf vorig jaar al testte met DealDumpert.
De e-commerce tak van TMG zorgde in boekjaar 2016 voor 21,8 miljoen euro omzet. Vooral dagdealsite GroupDeal bracht deze opbrengst in het laadje. DealDumpert werd vorig jaar als affiliatemodel gekoppeld aan het populaire Dumpert.nl, De Telegraaf heeft al enige tijd Telegraaf Aanbiedingen op basis van CPS draaien.
Infrastructuur van GroupDeal
‘Vanuit deze filosofie zal TMG Digital in 2017 meer e-commerce activiteiten ontplooien met de merken van TMG’, zo schrijft het bedrijf in zijn jaarverslag (pdf). ‘Hierbij wordt de infrastructuur van GroupDeal ingezet om de transacties te verwerken en de e-commerce proposities naadloos te laten aansluiten bij ieder individueel merk en zijn bezoekers, lezers en fans.’
Eigen shop dicht
TMG sloot zijn webwinkel met eigen producten Telegraafshop.nl in 2015. Nog maar een paar jaar geleden zag de uitgever een rol voor zichzelf weggelegd als bouwer van webshops voor het mkb. Die rol heeft TMG nooit op zich genomen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
TMG koppelt meer merken aan e-commerce model
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.