De groei van food & beverages binnen e-commerce in combinatie met de groei van de markt van kwalitatieve craft- en speciaalbieren waren redenen om een nieuwe bierwebshop te openen: Beerwulf.com.
Marc Scholten is verantwoordelijk voor marketing & communication bij Beerwulf. Zijn doel is zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met het groeiende aanbod van craft- en speciaalbieren. De webshop is live sinds begin maart. ‘Het is een minimum viable product (mvp) launch, dus er is nog volop werk aan de webwinkel’, laat Scholten weten. ‘We bouwen momenteel zeer geavanceerde suggestie- en adviesfuncties waarmee we bezoekers op weg helpen.’ Bovendien kunnen klanten verzoeken indienen voor bieren die ze missen.
‘Daarnaast komt er veel ruimte voor de brouwers in zowel front- als backend door middel van een brewersportal.’ Onderscheidend ten opzichte van andere biershops is volgens Scholten - naast het bovenstaande - de snelle thuisbezorging, de prijsstelling en de gebruiksvriendelijke site. ‘We geloven in deze markt en we gaan er flink in investeren. We moeten namelijk een gedragsverandering van offline naar online bij een breed publiek teweegbrengen.’ Uitdaging daarbij is nog wel om de assumpties bij potentiële kopers over dure bieren, breuk van flessen en hoge verzendkosten weg te nemen.
Heineken is de grote investeerder van Beerwulf, maar de nieuwe webshop is nadrukkelijk geen Heineken-dochter: ‘We krijgen alle vrijheid. In ons assortiment kom je ook nauwelijks bieren van Heineken tegen.’
Voor de logistiek werkt het bedrijf samen met Kuehne + Nagel warehouse in Utrecht, waar het bier in voorraad ligt en na bestelling in eigen dozen van Beerwulf wordt omgepakt. Voor de thuisbezorging wordt DHL ingezet. Toekomstplannen? De ambitie is groot; dit jaar nog gaat de onderneming de grens over. ‘We willen de grootste online craft- en speciaalbier speler van Europa worden.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Beerwulf: speciaalbier met ambitie
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.