Uit onderzoek van de Merken Top-40 blijkt dat de vier aanvoerders van de Twinkle100 het meeste reclame maken via traditionele media. Ook krijgen ze relatief hoge waarderingen in social media, hoewel hun bereik daarin niet boven dat van andere branches uitspringt.
Onderzoeksbureau DVJ Insight analyseerde in opdracht van de Merken Top-40 de waardering, bestedingen en social buzz voor de e-tail. Daaruit blijkt dat Coolblue en bol.com slechts een derde van hun advertentiebudget aan online reclame besteden. Bij Zalando en wehkamp is dat nog een stuk minder; respectievelijk vijf tot tien procent. Coolblue zet voornamelijk in op televisie, terwijl bol.com op televisie, radio en in tijdschriften adverteert.
Social media-score
In het kader social, dat onder meer de zichtbaarheid van een merk in social media en het aantal views van meldingen daarin omvat, scoren de e-tailers hoog op waardering. De waarderingsscore ligt voor de e-commerce (28 procent) hoger dan het gemiddelde in andere branches (21 procent). Bol.com trekt het branchegemiddelde flink omhoog door een positieve waarderingsscore van ‘ruim 50 procent’ en laat Coolblue (21 procent) en Zalando (20 procent) daarmee behoorlijk achter zich. Wehkamp scoorde 17 procent.
Bereik
De hoge waarderingsscore houdt echter niet in dat de Twinkle100-top-4 meer bereik haalt in social media dan andere branches doen. Het gemiddelde bereik daarin telt 10 tot 15 miljoen gebruikers; bol.com (15) en Coolblue (11) springen daar niet bovenuit. Zalando en wehkamp blijven achter met bereik van respectievelijk 2 en 1 miljoen.
Top-4 Twinkle100 besteedt meeste aan traditionele media
2017-02-06T11:10:00
2017-05-28
180101
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Top-4 Twinkle100 besteedt meeste aan traditionele media
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.