Nestlé wil zijn e-commerce omzet verdubbelen in de komende vier jaar. Om dit te bereiken, investeert het bedrijf in de directe online verkoop aan consumenten. Momenteel komt 5 procent van de totaalomzet uit e-commerce.
Nestlé, het moederbedrijf van merken als KitKat en Nescafé, zag zijn online aandeel groeien van 2,9 procent in 2012 naar 5 procent in 2016. De omzet uit e-commerce groeide volgens Marketing Week de afgelopen jaren zes keer sneller dan de gemiddelde overall omzetstijging. Vorig jaar was de online stijging 18 procent.
Zelf verkopen
CEO Ulf Mark Schneider noemt het vormen van ‘a direct channel of communication with our customers’ de nieuwe focus voor Nestlé. Hij verwijst hiermee naar eigen zeggen naar directe transacties online.
Tmall
Nestlé verkoopt momenteel onder andere online in China, via een eigen winkel op Tmall.com. De Aziatische markt is een belangrijke, aldus Nestlé‘s Reinhold Jakobi. 'We moeten ervoor zorgen dat in de behoeften van de consumenten in deze markt sneller wordt voorzien dan in andere markten.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nestlé wil online aandeel vergroten met eigen shops
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.