De hooggespannen verwachtingen voor de groei van de feestdagenomzet van 2016 zijn waargemaakt. Dat concluderen Adobe en comScore bij het opmaken van de balans. Beide onderzoeken laten een dubbelcijferige groei zien die net iets hoger ligt dan voorspeld was.
Volgens Adobe behelsde de totale Amerikaanse feestdagenomzet online dit jaar 91,7 miljard dollar, gerekend van 1 november tot en met 31 december 2016. Vergeleken met 2015 betekent dit een groei van 11 procent; 0,13 procent beter dan verwacht. Van de 61 dagen in deze periode steeg op 57 dagen de online dagomzet boven de miljardgrens uit.
Kopen via desktop
In de helft van de bezoeken die consumenten aan websites brachten, was dat via een desktop-site. Een groter aantal consumenten (69 procent) voltooide zijn aankoop via desktopsites. Voor mobiel sitebezoek is die verhouding andersom: meer consumenten oriënteerden via mobiel en tablet (50 procent) dan dat zij er daadwerkelijk mee kochten (31 procent). Daarmee lijkt de desktopsite volgens Adobe voor Amerikanen nog steeds populairder voor definitieve aankopen dan mobiel.
Early season malaise
Volgens comScore besteedden Amerikanen deze feestdagen 63,1 miljard dollar op internet via desktop en laptop. Dat betreft volgens het onderzoek een groei van 12 procent ten opzichte van 2015. CEO Gian Fulgoni merkt op dat de ‘initial setback’ van een ‘early season malaise’ geen drempel opwierp voor de sterke groei die uit de definitieve cijfers blijkt.
Cyber Monday
Nu de opbrengst van alle feestdagen van 2016 bekend is, concludeert comScore dat Cyber Monday dit jaar Amerikaanse retailers het meeste geld in het laatje bracht, met een omzet van 2,28 miljard dollar. De grootste groeier is echter nog steeds Black Friday; de omzet op de vrijdag na Thanksgiving steeg ten opzichte van 2015 met 19 procent, met 17 procent van Cyber Monday en Thanksgiving Day als runner-ups.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Verwachtingen online feestdagenomzet VS waargemaakt
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.