Twinkle | Digital Commerce

Nieuwe prijsalert kieskeurig.nl mailt koopjes

2017-05-28
369207
  • [nieuws]
  • 0:49

Consumenten die een maximumprijs voor een artikel in hun hoofd hebben, kunnen vanaf nu via kieskeurig.nl een prijsalert instellen. De vergelijkingssite waarschuwt dan wanneer producten voor die prijs worden aangeboden.

De nieuwe knop is te vinden boven artikelen op kieskeurig.nl. Consumenten hoeven alleen hun emailadres in te vullen en ontvangen daarop voortaan meldingen wanneer een product ergens voor de gewenste prijs staat. Wie een koopje naar budget vindt, moet echter naar de aanbieder zelf; kieskeurig.nl stopte begin vorig jaar met de checkout-functie.

Yippie
De prijsalert doet denken aan plug-in Yippie, die eveneens gepersonaliseerd laat zien wanneer een product elders goedkoper is. Yippie, in 2015 verkozen tot beste retailinnovatie van het jaar, heeft ook een eigen app. Waar Yippie tijdens het online winkelen een lijstje presenteert met prijzen van andere aanbieders, stuurt de prijsalert van kieskeurig.nl een email naar shoppers.