Twinkle | Digital Commerce

Geen online doorstart voor V&D

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 1:10

De online doorstart van V&D gaat definitief niet door. Dat bevestigt Ronald van Zetten, die een deel van de merkrechten van de failliete keten in handen heeft. De nieuwe eigenaren hebben plannen voor een platform dat niet langer onder de V&D-vlag vaart.

Voormalig Hema-topman Van Zetten stak samen met zakenman Roland Kahn en investeerder Jaco Scheffers vorig jaar een half miljoen in de noodlijdende merknaam. Zij wilden V&D nieuw leven inblazen op internet, maar die hoop is definitief vervlogen. 'Al gauw bleek dat de ict van V&D zo gammel was als maar kon. Daar konden we niets mee,’ zegt Van Zetten in De Telegraaf.

Platform en app
De zakenman rept over 'een innovatieve app met een platform dat geïnspireerd is op de nieuwste technologische ontwikkelingen op het gebied van de sociale media en de e-commerce'. Daarbij sneuvelt de merknaam V&D, die niet zou passen bij een moderne start-up.

Online doorstart
Na de faillietverklaring van de warenhuisketen, nu een jaar geleden, sloten de drie kopers in juni een samenwerking onder de naam Retail Ventures en maakten bekend V&D online door te starten. Ook in september verschenen positieve berichten over de opening van V&D's nieuwe webshop. Ondertussen trokken voormalige klanten van de warenhuisketen naar diverse andere webwinkels.