Twinkle | Digital Commerce

Voormalig V&D-kledingklant geeft nu meer online uit

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:13

Oud-fashionklanten van V&D geven sinds het faillissement van hun geliefde keten meer van hun kledingbudget online uit. Wel besteden zij 16 procent minder aan kleding dan toen V&D nog geopend was.

Dat blijkt uit onderzoek van GfK onder voormalig V&D-fashionkopers in de maanden mei tot en met juli 2015 én 2016.

Meer online
In de drie maanden van dit jaar gaven de V&D-kledingkopers 16 procent van hun budget online uit. Dat aandeel ligt 30 procent hoger dan in dezelfde periode in 2015.

Minder uitgegeven
Wel werd er dus in totaal minder aan kleding uitgegeven. Dat is het gevolg van minder aankoopmomenten, stelt GfK. Per koper zijn 19 procent minder kledingstukken gekocht, die wel 4 procent duurder waren.

Een gemis
Jaarlijks werd voor 500 miljoen euro uitgegeven aan kleding bij V&D. Uit een eerder onderzoek van GfK blijkt dat 56 procent van alle V&D-klanten de keten mist. Vooral de 65+-ers geven dit aan (65 procent), van de jongeren (van 18 tot 29 jaar) mist 41 procent V&D online en in het straatbeeld.

Nieuwe V&D online
De lancering van de nieuwe V&D-shop van Roland Kahn is nog een kwestie van enkele maanden, aldus de ondernemer begin september. Hij sluit daarnaast de komst van fysieke V&D-winkels niet uit. ‘We zitten in een boeiend proces en starten pas zodra we klaar zijn om echt iets toe te voegen aan de wereld van consumenten’, aldus Kahn.