De Britse marktplaats Secret Sales neemt V&D en To Be Dressed over. Daarmee zet het bedrijf een stevige stap in zijn Europese groeistrategie.
Meer slagkracht in de Benelux
Met de overname krijgt het iconische V&D directe toegang tot een productvoorraad van miljarden euro’s en meer dan 4.500 mode- en beautymerken. Het merk blijft onder eigen naam opereren, maar profiteert voortaan van de technologie, schaalgrootte en merkintegraties van Secret Sales. De nieuwe eigenaar wil V&D uitbouwen tot dé toonaangevende modebestemming in de Benelux.
Ook To Be Dressed, populair onder jonge shoppers, sluit zich aan. De combinatie met V&D moet zorgen voor een grotere productselectie, een snellere winkelervaring en een betere lokale aansluiting. Secret Sales biedt inmiddels ruim een miljoen unieke producten aan en heeft meer dan 17 miljoen geregistreerde gebruikers in zeven Europese markten.
Zelfde merk, vernieuwde koers
De merken behouden hun identiteit, stelt Secret Sales-ceo Chris Griffin: ‘V&D heeft een bijzondere plek in het leven van veel mensen. We willen het laten evolueren zonder de kern ervan te verliezen.’ Oud-eigenaar Jonathan Kahn noemt de verkoop ‘het begin van een nieuw hoofdstuk’.
De overname luidt dus een nieuw hoofdstuk in van V&D, dat na het faillissement in 2018 terugkwam als online platform.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
V&D in Britse handen, Secret Sales nieuwe eigenaar