Twinkle | Digital Commerce

ComScore: ‘Meer verwacht van feestdagenomzet in VS’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:12

Het afgelopen holiday shopping season viel voor Amerikaanse online retailers minder goed uit dan van tevoren was voorspeld. De inkomsten stegen met 13 procent tot 69 miljard dollar, 1 miljard dollar minder dan verwacht.

Dat blijkt uit de jaarlijkse analyse van comScore. Het bureau voorspelde vóór de feestmaanden ten opzichte van vorig jaar 14 procent groei te zien in de omzet, uitkomend op 70 miljard dollar, schrijft Internet Retailer. De opbrengst uit mobiele apparaten steeg met maar liefst 60 procent, terwijl de omzet van desktoporders slechts 6 procent groeide - 3 procent minder dan voorspeld.

Amazon en eBay
ChannelAdvisor, dat partner is van op externe sites verkopende retailers, zegt dat verkopers op Amazon 16,8 procent meer hebben omgezet dan in 2014. De groei van de inkomsten van eBay-merchants bleef steken op 4,8 procent. Op alle andere externe sites en marktplaatsen samen steeg de opbrengst van retailers met 48,7 procent. Google Shopping noteerde een omzetgroei van 31,7 procent voor zijn retailpartners.

Cyber Monday
Cyber Monday, de maandag na Thanksgiving, geldt al jaren als de belangrijkste online shopdag in de Verenigde Staten. Uiteindelijk boekten Amerikaanse webwinkels dit keer 3,07 miljard dollar omzet op één dag, 16 procent meer dan in 2014, zo becijferde Adobe begin december in zijn Digital Index. Ruim een kwart van de omzet (799 miljoen dollar) kwam van mobiele apparaten.