Twinkle | Digital Commerce

Esprit boekt 23 procent van omzet online

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:13

Esprit plukt de vruchten van zijn transformatie tot een beter georganiseerd multichannel bedrijf. Het afgelopen jaar maakte het in Hong Kong gevestigde bedrijf weer winst. 23,3 procent van de omzet komt nu uit online verkoop.

Esprit investeerde de afgelopen twee jaar fors in verbetering van de productontwikkeling, het voorraadbeheer en het verbinden van de verschillende verkoopkanalen. In boekjaar 2015/2016, eindigend op 30 juni, zijn daar de positieve resultaten van te zien.

Weer winst
De omzet daalde in die periode weliswaar met 1,1 procent naar 17,788 miljoen Hong Kong dollar, Esprit wist wel 21 miljoen Hong Kong dollar (2,43 miljoen euro) winst te boeken. Vorig jaar stond deze teller door de vele investeringen op 3,696 miljoen Hong Kong dollar verlies.

E-commerce groeit
De omzet uit e-commerce representeert nu 23,3 procent van de totale omzet. De online opbrengsten groeiden in het afgelopen jaar met 15,3 procent. Het aantal bezoeken via de smartphone steeg met 64 procent ten opzichte van vorig boekjaar.

Beter dan verwacht
Volgens Thomas Tang, group chief financial officer, zijn de positieve resultaten beter dan verwacht. Hij dankt de groei in een persbericht vooral aan de betere performance van  de retailkanalen, zowel offline als online. Ook waren de operationele kosten in het afgelopen boekjaar lager voor Esprit. ‘Nu gaan wij de vruchten plukken’, zegt hij trots.

Lees ook:
Esprit weigert klanten die bijna alles retourneren (4-5-2016)