Google zet zijn razendsnel ladende Accelerated Mobile Pages (AMP) nu ook in voor advertenties op het mobiele web. Advertenties worden, net als de rest van de content op AMP, vier keer sneller geladen, wat adverteerders meer geld moet opleveren.
Google introduceerde zijn AMP vorig jaar; toen konden alleen publishers nog gebruik maken van de razendsnel ladende pagina’s. Later kwam de optie ook beschikbaar voor andere partijen. EBay was daarbij de eerste online retailer in de test rond AMP.
A4A
Nu trekt Google de snelheid door naar advertenties, voortaan A4A’s genoemd door de zoekgigant. Google scheidt aan de achterkant de advertenties van de overige content, waardoor het mogelijk wordt om ook beide in hoog tempo te laden, schrijft The Next Web. Onderstaande afbeelding toont het laadverschil met standaard advertenties:
Lees meer:
- Accelerated Mobile Pages: html-code op dieet (7-4-2016)
- Wat doen Accelerated Mobile Pages in Google? (3-3-2016)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Google laadt advertenties razendsnel op mobiel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.