Twinkle | Digital Commerce

Facebook helpt geautomatiseerd verkopen in Messenger

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:57

Facebook maakt het voor bedrijven en consumenten gemakkelijker om met elkaar te communiceren via Messenger. De ruim 11 duizend al gecreëerde bots in de chatapp worden onder andere voorzien van een voorgeprogrammeerd shopmenu.

Retailers hebben sinds april de mogelijkheid om producten direct vanuit Messenger te verkopen. De chatbots worden nu nog meer geautomatiseerd met verschillende nieuwe functies. Zo kunnen consumenten sneller reageren op een bericht van een webwinkel, door gebruik te maken van voorgeprogrammeerde antwoorden.

Shopmenu
Voor online retailers is vooral het voorgebakken shopmenu interessant. Consumenten openen een menu in het chatgesprek, waar zij bijvoorbeeld de keuze hebben uit verschillende acties: Go Shopping, On Sale, Top Sellers, Help. Daarnaast kunnen klanten van een webwinkel hun account koppelen aan hun Mesenger-account. Deze mogelijkheid is een opt in.

Gifjes, video, foto
Ook kunnen retailers geautomatiseerde afbeeldingen, gifjes en video’s in chatgesprekken met consumenten sturen. Zo kan het bedrijf zich beter profileren binnen de app, meldt Facebook in een blogpost.