Twinkle | Digital Commerce

‘Amazon komt met eigen supermarktartikelen’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:08

Amazon verkoopt vanaf volgende maand voedingsproducten van eigen merken. De labels met namen als Happy Belly, Wickedly Prime en Mama Bear bevatten items als thee, koffie, babyvoedsel en vitaminesupplementen.

Amazon was al enkele jaren bezig met de ontwikkeling van nieuwe labels voor zijn assortiment. Hiervoor was het volgens The Wall Street Journal al enige tijd in gesprek met fabrikanten. Nu worden de eerste voedingsmerken ingeladen. Ook gaat het om labels voor huishoudelijke artikelen, als luiers en wasmiddel. De merken zijn allereerst alleen beschikbaar voor Prime-leden.

Elements
De grootste online retailer van de Verenigde Staten startte in 2014 met de verkoop van luiers en babydoekjes onder het eigen label Elements. De producten van dit merk werden al snel van de site gehaald vanwege een designfout. Later zijn de luiers opnieuw geïntroduceerd; nu representeren ze 9 procent van alle luierverkoop op Amazon.com.

AmazonBasics
Ook heeft de pure player een groot eigen assortiment onder de naam AmazonBasics. Dit label kwam vorige maand in opspraak, omdat het zou profiteren van het succes van andere verkopers op het platform. Amazon zou de populairste producten namaken en voor de helft van het bedrag verkopen.

Mode
Vrij recent introduceerde de retailer ook eigen merken voor zijn fashion tak. De modelabels dragen bijvoorbeeld de naam Lark & Ro en North Eleven.