Sephora werkt samen met chatapplicatie Kik voor het verkopen van cosmetica in een gesprek met klanten. Gebruikers van Kik kunnen daarnaast productreviews opvragen en tips ontvangen van Sephora-medewerkers.
‘Kik is way more than just messaging’, zo staat in de omschrijving van de app. Gebruikers kunnen Sephora toevoegen aan hun vriendenlijst en een chat starten waarin zij meer informatie kunnen opvragen. De retailer gebruikt allereerst een chatbot die het gesprek personaliseert aan de hand van een quiz:
Productadvies
Aan de hand van de informatie geeft de chatbot advies over welke producten zouden passen bij de consument en toont het onder andere video’s (tutorials) van hoe de artikelen kunnen worden gebruikt:
Jonge consumenten
Kik heeft zo’n 275 miljoen actieve gebruikers, waarvan 42 procent tussen de 18 en 24 jaar oud is. Sephora mikt met de samenwerking dan ook op deze consumentengroep die het liefst snel via chat communiceert. Het kopen van de artikelen kan volgens Digiday in een native pagina binnen de app.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Sephora verkoopt cosmetica via chatapp
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.