Webwarenhuis fonQ heeft in 2015 weer een flinke groei doorgemaakt. De omzet nam met 35 procent toe, net als het jaar ervoor. De teller bleef staan op 66 miljoen euro.
FonQ verstuurde afgelopen jaar ruim negenhonderdduizend pakjes naar klanten, 30 procent meer dan in 2014. Daaruit valt te concluderen dat de gemiddelde orderwaarde is toegenomen.
Emotional commerce
FonQ verlegde de focus een paar jaren geleden ‘van de rationele naar de emotionele transactie’ en begon met het uitzenden van televisiereclame. Ook werd Mooi Magazine geïntroduceerd om het merk verder te laden. Mede daardoor prijkt het bedrijf op een lijst met Nederlandse retailers waarvan de merkwaarde het sterkst is gestegen, overigens aangevoerd door Coolblue.
Harder dan de markt
FonQ trekt ruim de helft van zijn bezoek op mobiele devices en dankt inmiddels meer dan 10 procent van de omzet aan buitenlandse domeinen. Het webwarenhuis groeit al jaren harder dan de markt en dan wehkamp en Create2Fit, die ook onder RFS Holland Holding vallen. Het webwarenhuis zou mede daarom door RFS in de etalage zijn gezet. Vorige maand sleepte fonQ een Thuiswinkel Award (publieksprijs XL, categorie wonen & tuin) in de wacht.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Omzet fonQ naar 66 miljoen euro
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.