Twinkle | Digital Commerce

Intertoys lanceert online inspiratieplatform Play

2017-11-08
180101
  • 1:49

Intertoys heeft een nieuw online magazine ontwikkeld over spelen en speelgoed. Intertoys Play, zoals de titel is gedoopt, wordt twee maal per maand aangevuld met een nieuwe reeks artikelen.


Dat vertelt Djurre de Wit aan Twinkle. Hij is manager engagement bij Nextail, waarin de digitale activiteiten van de Blokker Holding zijn gebundeld. ‘Intertoys Play is een primeur voor de holding, maar het is een voorbode voor meer’, spiegelt hij vast voor. Tot de Blokker Holding behoren ook ketens als Bart Smit, Blokker, Leen Bakker, Cook&Co en Xenos.

Wayne Parker Kent
Nextail ging voor de totstandkoming van Intertoys Play in zee met online uitgever Wayne Parker Kent. De Wit over die partnerkeuze: ‘Zij zijn allereerst publishers, met verschillende eigen titels als Froot, Culy en Famme.nl. Daarnaast helpen ze merken bij contentactiviteiten, niet andersom.’

Hoera voor de loopfiets
Samen met redacteuren van Wayne Parker Kent worden sinds kort artikelen gemaakt over producten die Intertoys verkoopt. Een van de koppen luidt bijvoorbeeld: ‘Hoera voor de loopfiets! Zo krijg je je peuter aan het fietsen (zonder zijwieltjes)’. Lezers kunnen bij genoemde artikelen direct uitklikken naar de bijbehorende productpagina op Intertoys.nl. ‘We verpakken producten in oplossingen voor de klant’, vat De Wit samen. 'Zo bieden we online de expertise die we ook in de winkel etaleren.'

Aanjagen
Intertoys Play, mobile first ontwikkeld, gaat vrijdag officieel van start. Dan worden de publicaties van de speelgoedketen voor het eerst zichtbaar voor het grote publiek, onder andere via e-mails. De Wit: ‘We gaan het ook aanjagen via onze sociale kanalen en later ook op de website, in de winkels, bij bestellingen en in de papieren folders.’

Owned platform
De Wit verwacht dat veel lezers binnen zullen komen via Facebook. Nextail stuurt lezers bewust naar een eigen contentplatform. ‘Ik geloof niet zo in social media als primair klantcontactkanaal’, motiveert De Wit. ‘We hebben voor een zogenoemd owned platform gekozen, omdat dat meer controle biedt over de look & feel en omdat je in je eigen omgeving slimmere datakoppelingen kan maken. Bijkomend voordeel is dat je niet zo afhankelijk bent van de modegrillen in het gebruik van social media. Intertoys Play hangt niet aan één bepaald netwerk. We gaan de komende tijd zien wat het beste werkt voor ons.’

Twinkle100
Blokker Holding is de nummer 13 in de Twinkle100.