Online meubelwinkel Wayfair pakt de uitwerking van zijn campagne ‘Explore the Great Indoors’ traditioneel aan met de uitgave van een papieren catalogus. Zo maken meer Amerikanen kennis met het digitale meubelplatform, is het idee.
De catalogus bestaat uit 92 pagina’s en bevat bijna achthonderd meubels en woonaccessoires voor alle kamers in huis. Dit is slechts een fractie van de miljoenen items die op Wayfair.com te koop zijn, maar voldoende om Amerikanen te stimuleren een bestelling te plaatsen in de woonwebwinkel, denkt Wayfair.
Data is leidend
De webshop baseerde de keuze voor de producten uit de catalogus op de bezoekersdata van de website. ‘Technologie helpt ons klanten beter te bedienen’, zegt medeoprichter Niraj Shah volgens Boston Globe. Het bedrijf ontwikkelde een eigen manier van data analyseren, uitgewerkt door 450 interne analisten en onderzoekers.
Enorme omzetgroei
Wayfair boekte vorig jaar een omzet van 2,25 miljard dollar, een stijging van 71 procent ten opzichte van 2014. Het bedrijf heeft momenteel 7 miljoen artikelen in het assortiment van meer dan 7.000 leveranciers.
Lees ook:
Beate Uhse doet catalogus de deur uit: ‘Wij zijn online’ (21-1-2016)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Pure player Wayfair geeft catalogus uit
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.