Twinkle | Digital Commerce

Beate Uhse doet catalogus de deur uit: ‘Wij zijn online’

2017-11-08
180101
  • 1:24

‘Beate Uhse is een online bedrijf’. E-commerce director Jacky Lambert laat weten dat om die reden de papieren catalogus in februari voor het laatst wordt uitgegeven. ‘Van onze nieuwe instroom klanten, winkelt 95 procent online.’

Lambert sprak over de toekomst van Beate Uhse op de Webwinkel Vakdagen. ‘We zijn een kameleon, we passen ons aan aan onze nieuwe klanten. Momenteel bedienen we twee doelgroepen: klanten die al jaren kopen vanuit de papieren catalogus en nu langzaamaan online gaan en de nieuwe instroom van shoppers die hoofdzakelijk online winkelen. Wij moeten mee met de nieuwe klant, die vooral vrouw is en andere producten koopt dan de catalogus-shopper’.

Online als hart
‘We zijn echt een online bedrijf geworden, dat is het hart van onze organisatie', zegt Lambert. 'Daarom sloten we onlangs bijvoorbeeld de helft van de Christine le Duc-winkels, ons online kanaal compenseert deze sluitingen ruimschoots. Ook richten we ons op mobile first. De websites moeten mobiel in orde zijn, want bijvoorbeeld net na de uitzending onze recente tv-commercial bleek 75 procent van alle traffic vanaf mobiel te komen. Mensen bekijken de producten massaal op hun telefoon.’

Beleving en reviews
‘Het komende jaar gaan we onze levertijden aanpassen. De klant bepaalt straks waar en wanneer een artikel bezorgd wordt, thuis of in de winkels. Ook hebben we een fashion approach voor de lingerie. Ik zeg niet dat we de concurrentie met bijvoorbeeld H&M aangaan op dat vlak, maar we willen meer beleving creëren. Ook voegen we productreviews toe om de consument te helpen in zijn aankoop. Er staat een hoop op de planning.’