Twinkle | Digital Commerce

VanHaren beleeft ‘meest succesvolle jaar ooit’

2017-05-27
180101
  • 1:36

VanHaren zag zijn omzet in het afgelopen jaar stijgen met 6,7 procent tot 130,6 miljoen euro. De schoenretailer zegt zijn meest succesvolle jaar ooit te hebben beleefd in een periode waar veel concurrenten zijn omgevallen.

VanHaren verkocht vorig jaar 6,6 miljoen paar schoenen, 3 procent meer dan in 2014. De keten wil geen onderscheid maken in online en offline omzet: ’De online shop zien wij binnen vanHaren net als een reguliere winkel (no line, red.). Wij presenteren ook alleen de totaalomzetten in het jaarlijkse persbericht en niet per winkel’, laat een woordvoerder aan Twinkle weten.

Prachtig jaar
‘2015 was een prachtig jaar voor vanHaren’, zegt directeur Joost van Disseldorp. ‘In een tijd waar je dagelijks leest over de uitdagingen in de retailbranche zijn wij meer dan trots dat wij ons weten te onderscheiden.’ Directeur Krein Bons voegt daaraan toe: ‘Er wordt vaak gevraagd naar het geheim achter ons succes. Het antwoord hierop zijn onze medewerkers en klanten. Samen werken we aan ons succes en het één kan niet zonder het ander bestaan.’

Testpanel
VanHaren zegt vooral veel klantfeedback te krijgen uit testpanels. ‘Hierbij wisselen klanten ervaringen uit en geven hun mening over uiteenlopende onderwerpen zoals draagcomfort, pasvorm, reclame en acties’, laat het bedrijf weten.

360-gradenbeleving
Ook in 2016 houdt de nummer 73 van de Twinkle100 de focus op zijn omnichannel strategie. ‘De combinatie van online en offline is noodzakelijk waarbij we dit jaar stevig gaan investeren om de online integratie in de fysieke winkel verder uit te breiden', zegt Bons. 'Daarnaast richten we ons op de 360-gradenbeleving. Hierbij is het van belang dat klanten op ieder moment zowel online als offline kunnen schakelen in het contact met vanHaren. Daarnaast dient de communicatie per touchpoint relevant en op het juiste moment te worden aangeboden. Consumenten zijn meer dan ooit in staat om zich 24/7 te oriënteren en te bepalen wat, wanneer en waar zij kopen.’