Twinkle | Digital Commerce

Hudson’s Bay doet online investeringen in Duitsland

2017-05-27
180101
  • 1:42

Hudson’s Bay, dat onderhandelt over de overname van V&D-panden, werd ruim honderd dagen geleden eigenaar van de kwakkelende Duitse warenhuisketen Galeria Kaufhof. De komende tijd moet het online omzetaandeel fors omhoog, onder andere met een reserveeroptie.

Dat schrijft het Duitse economische tijdschrift Der Handel, naar aanleiding van uitspraken van Kaufhof-baas Olivier van den Bossche. Hij laat weten dat de warenhuisketen de weg naar boven heeft ingeslagen. De omzet stijgt, en ondanks grote uitverkoopacties is dat niet of nauwelijks ten koste gegaan van de marge.

Online omzetaandeel
E-commerce is één van de speerpunten van Galeria Kaufhof, aldus Van den Bossche. Het online omzetaandeel moet groeien van 3 naar 10 procent, al zegt de Belgische voorman niet op welke termijn dat moet gebeuren. Om de e-commerce groei te bewerkstelligen wordt het online servicepakket de komende tijd uitgebreid, onder meer met een reserveeroptie. Webshoppers kunnen straks op afstand zien of producten in lokale winkels op voorraad zijn en een reservering plaatsen, om het artikel vervolgens op te komen halen. Daarnaast wil Kaufhof de snelheid van bezorging opvoeren.

Saks Off 5th
Hudson’s Bay Company betaalde in de herfst ruim 2,8 miljard euro aan het Duitse handelconcern Metro, voor Kaufhof, sportwinkelketen Sportarena en de Belgische warenhuisformule Galeria Inno. Het Canadese retailconcern werd eigenaar van 59 warenhuizen van Kaufhof, het exploiteert in totaal meer dan honderd warenhuizen onder die naam.

Hudson’s Bay heeft toegezegd de Kaufhof-winkels te verbouwen en te investeren in nieuwe designer outlets. Naast Kaufhof zal de formule Saks Off 5th bij onze oosterburen worden geïntroduceerd. De discountformule van warenhuisketen Saks Fifth Avenue verschijnt om te beginnen in vijf Duitse steden.

V&D
Hudson’s Bay aast nog altijd op winkelpanden van het failliete V&D. Ook als het die niet kan overnemen, zal het concern in ons land actief worden. Naar verluidt ambieert Hudson’s Bay een Nederlandse introductie van zowel Saks Off 5th als Galeria Inno.
 
Lees ook: