Twinkle | Digital Commerce

Webwinkels Praxis en Makro worden reclamedrager

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:02

Praxis en Makro verkopen binnenkort ruimte binnen hun webwinkel aan externe partijen. De twee bedrijven sloten daartoe een samenwerking met ShopAds. Ze volgen het voorbeeld van Otto en Ahold.

ShopAds is een startup in webwinkelreclame, die retailers in staat stelt om inkomsten te genereren via reclame op de website. Zonder verlies van verkeer en conversie, belooft het bedrijf. ShopAds maakte zijn afspraken met Praxis en Makro in het acceleratieprogramma Startupbootcamp E-commerce Amsterdam. Deze week vond een pitch voor investeerders ('Demo Day') plaats van de tien deelnemende startups in e-commerce.

Pioniers
Praxis en Makro zijn één van de eerste partijen in Nederland die hun webwinkel als reclamedrager inzetten. Otto doet dit inmiddels met Triad Retail Media, een bedrijf dat zowel de verkoop als de productie en operations van alle campagnes op Otto.nl verzorgt.

Ahold in advertenties
Ahold richtte in 2014 de Ahold Media & Marketing Group op om extra inkomsten te genereren op zijn platforms. ‘Ahold kan als geen ander merk en bereik bij elkaar brengen’, zei ceo Dick Boer destijds. Hij ziet de lijstaanvoerder van de Twinkle100 als facilitator voor retailers en fabrikanten.

Lees ook:
Branchegeluiden: de webwinkel als reclamedrager (8-4-2015)