Twinkle | Digital Commerce

Dierenartsen samen in webwinkel Doc&Booff

2017-11-11
180101
  • 1:25

Doc&Booff is een winkelconcept voor mensen met een huisdier. Honderden dierenartsen zijn aangesloten op de centrale webshop, waarmee ze knagen aan de omzet van de dierenspeciaalzaak. ‘We combineren de kracht van de persoonlijke aanpak met het gemak van online shoppen.’

Doc&Booff, ‘dé online winkel van jouw dierenarts’, is opgezet door Dactari. Deze coöperatie van Nederlandse dierenartsen sloot sinds eind 2014 ruim vierhonderd verschillende praktijken in heel Nederland aan op Docbooff.nl, dat onder andere concurreeert met Pets Place en pure player Zooplus. De dierenartsen verwijzen op hun eigen sites naar de shop (voorbeeld).

Kennis en kunde van dierenartsen
‘Op internet is er inmiddels heel veel aanbod voor de dierenbezitter. De klant wil echter wel het beste voor zijn huisdier’, wijst Dactari op de meerwaarde van het concept. ‘Klanten kunnen op deze webshop de goede keuzes maken voor hun huisdier omdat de kennis en kunde van de dierenartsen aan de basis ligt van Doc&Booff.’ De site biedt veel productinformatie, praktische tips en video’s om klanten deskundig te informeren.

Nieuw verdienmodel
Doc&Booff voorziet in een nieuw verdienmodel voor de dierenartsen. Behalve speciale voeding, diëten, vlooien- en ontwormingsmiddelen zijn in de shop ook producten te koop die 'normaal niet' bij de dierenarts verkrijgbaar waren. Dactari: ‘Een groot aanbod tegen scherpe prijzen omdat met Doc&Booff de dierenartsen hun krachten bundelen.’

Afhalen in de praktijk
De praktijken van de aangesloten dierenartsen fungeren als afhaalpunten voor bestellingen op Doc&Booff. Zo kunnen webshoppers verzendkosten uitsparen en direct eventuele vragen stellen over hun huisdier. Bij orders vanaf 49,50 euro hoeven ze sowieso geen bezorgkosten te betalen. Klanten hebben hun producten in principe de volgende dag in huis als ze voor elf uur ’s avonds bestellen.