Twinkle | Digital Commerce

Food platform Deterra wil groeien met crowdfunding

2017-05-27
180101
  • 1:12

Online food platform Deterra is een crowdfunding campagne gestart om een verdere groei te realiseren. Het platform met voedselproducten van lokale boeren wil uiteindelijk 300 duizend euro ophalen om landelijk uit te rollen.

Deterra startte onlangs een campagne op Oneplanetcrowd om nieuwe investeerders te vinden die het bedrijf een lening verstrekken met een looptijd van 60 maanden. Zij kunnen er ook voor kiezen om aandeelhouder te worden van Deterra. Inmiddels is 33.900 euro opgehaald bij 41 geldschieters.

Eigen prijs
Deterra biedt boeren uit de omgeving Den Bosch, Eindhoven en Breda de mogelijkheid om hun producten online te verkopen aan inwoners uit de regio. Zij bepalen hierbij hun eigen prijs, meldt Deterra in een persbericht. ‘De boer krijgt weer een gezicht en laat de klant zien waar het eten vandaan komt.’

Op basis van postcode
De boeren verkopen groenten, zuivelproducten, fruit, ijs en vlees. Bij elk artikel staat aangegeven bij welke boer de consument het product koopt. Zij zoeken op basis van hun postcode naar artikelen in hun omgeving. De bestelde producten worden afgeleverd bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt.

More for Local
Het Europees Parlement gaf in juni 398 duizend euro subsidie aan een meertalige webwinkel voor streekproducten. More for Local, zoals deze uit Nederland afkomstige shop heet, is echter nog niet geopend. Behalve Nederland participeren België, Duitsland, Frankrijk en Frans-Guyana in het proefproject.