Target komt met shoppable advertenties in de September issue van Vogue. Dankzij de scantechnologie van Shazam kunnen lezers de producten uit de advertenties scannen en op mobiel kopen.
Speciaal voor het jaarlijks belangrijkste modenummer van Vogue schoot Target klassieke foto’s van het beroemde magazine opnieuw. Daarin zijn zo’n honderd producten opgenomen, waarvan dertig scanbaar zijn.
Logo
Target maakt gebruik van Shazam’s tool voor beeldherkenning. Alles met een Shazam-logo of een QR-code is scanbaar. De gebruiker krijgt een productpagina op Target.com te zien waar hij het gescande artikel kan aanschaffen.
Kopen met één klik
Met de nieuwe campagne wil Target het voor fashionista’s gemakkelijker maken om vanuit het magazine te kopen. ‘Het feit dat zij nu één klik verwijderd zijn van een product van ons is essentieel’, meldt cco Todd Waterbury aan The New York Times.
Shazam
Shazam, voorheen alleen muziekherkenningsapplicatie, werkte sinds de lancering van zijn tool in juni al samen met Target en andere merken als Walt Disney en Levi’s. Boohoo.com paste het productprogramma ook toe in printcampagnes en straatadvertenties.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Target maakt eigen Vogue-advertenties shoppable
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.