Mango heeft in het afgelopen boekjaar 48 procent meer webomzet geboekt dan in het jaar ervoor. Inmiddels komt ruim 9 procent van de inkomsten, ofwel 183 miljoen euro, digitaal binnen bij het Spaanse modebedrijf.
Mango verkoopt online in 76 verschillende landen. Het afgelopen jaar werden 12 nieuwe e-commerce markten toegevoegd, waaronder Australië, Indonesië en Colombia. Mede dankzij de lancering van een app, wist Mango zowel het bezoek als de omzet via mobiel te verdubbelen.
Meer omzet en winst
Mango boekte voor het eerst een totale omzet van meer dan 2 miljard euro, 9 procent meer dan in het vorige boekjaar. Het leeuwendeel (81 procent) werd buiten de Spaanse thuismarkt geboekt, min of meer gelijk verdeeld tussen Europa en de rest van de wereld. De winst voor belasting kwam uit op 223 miljoen euro. Mango beschikt over ruim 2.700 verkooppunten in 109 landen.
Online partners
Jonathan Andić, verantwoordelijk voor e-commerce, benadrukt dat Mango zijn internationale online activiteiten verder zal opschroeven, al dan niet met behulp van partners. Een jaar geleden startte Mango een samenwerking met Zalando.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Mango ziet webomzet met bijna de helft groeien
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.