Twinkle | Digital Commerce

ReplaceDirect start campagne op radio en televisie

2017-05-27
180101
  • 1:16

ReplaceDirect is naar eigen zeggen voor het eerst te zien in massamedia. Deze week is een landelijke reclamecampagne gestart op radio en televisie. E-commerce manager Haske Brukx: ‘We vinden het tijd om onszelf voor te stellen.’

ReplaceDirect, actief in Nederland, België en Duitsland, bestaat al 13 jaar en houdt momenteel ongeveer honderd mensen aan het werk. Het bedrijf, dat benodigdheden voor onder andere laptops, tables en smartphones verkoopt, noemt het zijn missie om ‘meer en langer plezier bieden van elektronische apparaten’. Met een omzet van 8,6 miljoen euro (2013) bezet ReplaceDirect de 82e plaats in de Twinkle100.

Naamsbekendheid
In navolging van andere pure players als Bol.com, Fonq en Coolblue wil ReplaceDirect nu ‘zijn gezicht laten zien aan het grotere publiek’ in een massamediale campagne. Brukx: ‘Met deze campagne zetten we vol in op onze naamsbekendheid. Ook voor een bedrijf dat volledig online functioneert zijn radio en tv daar nog steeds de beste middelen voor.’

Oplossing
In de campagne komen eerste wereldproblemen voorbij waarvoor ReplaceDirect een oplossing kan bieden. ‘Door enkele korte maar herkenbare situaties te gebruiken in de spots willen we ervoor zorgen dat mensen bij een probleem aan een apparaat direct aan ons denken’, aldus Brukx. ‘Niet meer op zoek via bijvoorbeeld Google, maar rechtstreeks naar Replacedirect.nl.’

ReplaceDirect werkte voor de campagne samen met VandePunt Filmproducties en studio Murekla. De televisiespot, die momenteel voorbijkomt op de publieke netten, is hier te zien.