Twinkle | Digital Commerce

Coolblue boekt 45 procent omzetgroei

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:18

Coolblue heeft 2014 afgesloten met een totale omzet van 360 miljoen euro, 112 miljoen euro meer dan het jaar ervoor. Na twee opeenvolgende jaren met 48 procent groei, namen de inkomsten afgelopen jaar met 45 procent toe.

Coolblue blijft enorm hard groeien. De nummer 4 van de Twinkle100 relateert de omzetaanwas van afgelopen jaar behalve aan de entree in nieuwe productcategorieën ‘met name’ aan de verbetering en uitbreiding van de leveringsopties.

Het Rotterdamse bedrijf pionierde in 2014 onder andere met gratis avond- en zondaglevering. In zijn eerste reclamecampagne op tv, die momenteel draait, wijst Coolblue ook nadrukkelijk op de waaier aan verzendopties.

Internationale expansie
Coolblue, dat ruim een jaar geleden beschikte over een eigen vermogen van 15 miljoen euro, is in handen van ‘eindbaas’ Pieter Zwart en medeoprichters Paul de Jong en Bart Kuijpers. Het bedrijf is al actief in België, maar het zoekt nieuwe groei in andere landen. Zwart liet vorig voorjaar weten dat er geen andere aandeelhouders nodig zijn om vorm te geven aan verdere internationale expansie, die nog niet concreet is geworden.

Miljardenbedrijf
Medio dit jaar opent Coolblue een groot nieuw magazijn in Tilburg. In een bericht over de omzetcijfers laat het bedrijf weten dat in 2015 opnieuw productcategorieën en verzendopties zullen worden toegevoegd. Inmiddels werken er ruim duizend mensen voor Coolblue, dat meer dan driehonderd webshops en zeven fysieke winkels draaiende houdt. Bij het huidige groeitempo wordt de grens van een miljard euro omzet op jaarbasis in 2017 gepasseerd.