Langzaamaan breiden ook luxemerken in de Verenigde Staten hun online assortiment uit. Dit lenteseizoen waren ruim 5 procent meer luxeproducten online te koop dan in het herfstseizoen van 2014. Gemiddeld is zo’n 80 procent van de catalogus van een luxemerk online verkrijgbaar.
Dat blijkt uit een studie van ContactLab en BNP Paribas. De bedrijven onderzochten de e-commerce aanwezigheid van dertig luxemerken en analyseerden bijna 63 duizend artikelen.
Grootste online assortiment
Ralph Lauren, Armani en Hermès lopen voorop met het grootste online assortiment. Eerstgenoemde heeft met bijna 14 duizend items de meeste online sku’s van alle labels. Dit is bijna het dubbele van Armani, dat de tweede plek in de lijst inneemt.
Hekkensluiters
Chanel en Dior, die volgens het onderzoek nog geen successen boeken in e-commerce, verkopen slechts 20 procent van hun catalogus digitaal. Fendi en Celiné zijn de hekkensluiters van de lijst met nul artikelen. Deze merken hebben nog geen webwinkel in de VS.
Marktverwachting
Volgens een recent onderzoek van McKinsey zal in 2025 zo’n 18 procent van alle aankopen bij luxemerken via het internet plaatsvinden. Dit jaar staat het percentage op 6 procent van het totaal, oftewel 14 miljard dollar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Luxemerken breiden online assortiment langzaam uit
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.