Farfetch pioniert met een razendsnelle bezorgservice van luxeproducten in wereldsteden. Het bedrijf haalt online bestelde artikelen in de winkels van pilot partner Gucci op en bezorgt ze binnen negentig minuten bij klanten thuis.
Farfetch positioneert zichzelf als een geduchte concurrent van Yoox Net-a-porter in de luxemarkt. De negen jaar oude online onderneming kwam vorige week met zijn Londense project ‘Store of the Future’ waarin het aangaf de winkels van luxemerken te willen koppelen met online, aan de hand van data, smartphones en virtuele spiegels.
Store to door
Een onderdeel in dit project is de nieuwe bezorgservice - #StoreToDoor - van negentig minuten, waar Gucci-winkels in Londen, New York, Dubai, Los Angeles, Madrid, Miami, Milaan, Parijs, Sao Paulo en Tokyo nu als eerste gebruik van kunnen maken.
Tijd is luxe
‘Tijd is de nieuwe luxe’, aldus José Neves, CEO en oprichter van Farfetch, volgens Buro247. ‘Het is iets waar wij allemaal meer van willen hebben en Farfetch wil die luxe teruggeven aan klanten door zoveel mogelijk verschillende bezorgopties te bieden. Wil je een nieuwe jurk en een nieuw paar schoenen dragen voor een diner vanavond? Wij leveren het waar je maar wilt.’
Kennis van de concurrent
Farfetch heeft sinds maart de kennis van Net-a-porter-oprichtster Natalie Massenet aan boord. Zij verliet haar bedrijf vlak voor de fusie met Yoox en bekleedt nu een adviserende positie binnen Farfetch.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Farfetch levert Gucci in negentig minuten in wereldsteden
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.