Ocado zag zijn omzet in het eerste half jaar stijgen met 18,2 procent naar 507,7 miljoen pond. Chief executive Tim Steiner zegt dat de online super goed profiteert van de problemen die fysieke supermarktbedrijven hebben. ‘De klant winkelt steeds vaker online’.
De Britse websupermarkt zag in de eerste maanden van dit jaar (tot 17 mei) het aantal nieuwe klanten met 30 procent stijgen. Ook het aantal actieve kopers steeg met 18,9 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. 50 procent van orders werd op mobiel geplaatst (zowel in de browser als in apps).
Naar online
‘We zagen in dit eerste half jaar dat consumenten zich steeds meer naar online begeven’, zegt Steiner volgens Internet Retailing. Ocado profiteert pas sinds 2013 van die verandering; in 2012 verkeerde de retailer nog in zwaar weer.
Ocado als dienstverlener
Ocado wist het tij te keren door een deal te sluiten met supermarktbedrijf Morrissons voor de uitrol van zijn e-commerce activiteiten. Ocado faciliteert de fulfilment en bezorging van online orders van de keten. Momenteel is de websuper in gesprek met ‘verschillende mogelijke internationale partners’ om eenzelfde soort samenwerking op te tuigen.
Overspoeld
Eind 2013 zei Steiner al overspoeld te worden met aanvragen van buitenlandse bedrijven die de onderliggende online verkooptechnologie van Ocado willen gebruiken. Dat heeft tot nu toe nog niet tot een nieuwe samenwerking geleid. Deze week meldde het bedrijf echter dat het zeer binnenkort een deal rond krijgt.
In Twinkle 6-2015 leest u een artikel over de strijd tussen Britse (online) supermarkten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Ocado profiteert van verschuiving naar online boodschappen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.