Twinkle | Digital Commerce

Pinterest vraagt ontwikkelaars om e-commerce ideeën

2017-05-27
180101
  • 1:10

Pinterest heeft zijn gebruikersdata vrijgegeven aan ontwikkelaars. Zij worden uitgenodigd om eigen e-commerce ideeën voor het platform uit te werken. Het geld dat ontwikkelaars daarmee verdienen mogen zij in eigen zak steken.

Pinterest startte pas vorig jaar met een serieus verdienmodel, waarbij advertenties  met de naam ‘promoted pins’ aan gebruikers worden getoond. Hoewel de geruchten rond de lancering van een eigen koopknop voor producten op het platform al enige tijd de ronde doen, is deze button er nog niet.

Vrij spel
Ontwikkelaars krijgen nu vrij spel om een e-commerce programma op te zetten met Pinterest. Dan gaat het volgens Internet Retailer bijvoorbeeld om een app waarin consumenten doe-het-zelfproducten die zij op Pinterest vonden kunnen kopen of een app waarmee de ingrediënten voor een receptpin online aangeschaft kunnen worden.

Gebruiksvriendelijker
Volgens het social mediabedrijf wil het zelf niet aan de e-commerce ideeën van derden verdienen. De ontwikkelaars mogen alle opbrengsten in eigen zak houden. ‘We willen Pinterest alleen maar gebruiksvriendelijker maken’, aldus een medewerker van het bedrijf tegen Internet Retailer.

Rich pins
Pinterest kwam webwinkeliers al tegemoet met rich pins. Deze bieden retailers de mogelijkheid om extra informatie aan product pins toe te voegen. De informatie bestaat uit een voorraadchecker, een realtime prijs van het artikel en een ‘koop nu’-knop. Deze knop verwijst de consument naar de retailer’s website.