Instagram heeft een functie ontwikkeld waarmee adverteerders meer producten tegelijk kunnen tonen in één post. De carousel ads bevatten voor het eerst een clickable link naar de website of webwinkel.
Instagram staat erom bekend nogal achter te lopen op commerciële activiteiten binnen de mobiele applicatie. Zelfs websitelinks waren niet clickable. Daar gaat verandering in komen met de zogenoemde carousel ads.
Meer productfoto's
In deze advertentie kan een retailer meerdere foto’s tegelijk kwijt, zodat consumenten ‘uitgebreider kennis kunnen maken met het merk’, schrijft Instagram in een blogpost. Het social mediabedrijf geeft als voorbeeld dat een modewebwinkel een bepaalde look in meerdere productfoto’s kan weergeven. De consument kan vervolgens op de knop ‘learn more’ klikken om de artikelen online aan te schaffen.
Test
De nieuwe functie wordt sinds begin deze maand met een aantal Amerikaanse adverteerders getest. Het is nog onduidelijk wanneer ook Nederlandse partijen hier gebruik van kunnen maken.
Omweg
Al meerdere retailers hebben - vanwege de non-clickable links - een creatieve poging gedaan om hun producten zelf via Instagram te verkopen. Nordstrom heeft dankzij een samenwerking met marketingbureau Curalate een directe link kunnen maken tussen zijn foto’s op Instagram en de productpagina’s op zijn website. Ook het magazine Vogue gebruikt een ‘omweg’ om gebruikers van Instagram op zijn site te krijgen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Instagram introduceert clickable links naar webshop
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.