Style.com, de nieuwe webwinkel van uitgeverij Condé Nast, verzendt vanaf eind 2016 ook naar consumenten in Europa. Dat zegt global ecommerce directeur Franck Zayan. Zijn ambitie voor de nieuwe aanwinst is groot.
Zo’n tweehonderd luxemerken moeten aan de startlijn van Style.com staan in september. Dan wordt de webwinkel gelanceerd voor Britse fashionista’s. Het aantal merken moet daarna groeien naar tussen de 300 en 350 labels tegen het einde van het jaar.
Marktplaats model
Style.com krijgt een marktplaatsmodel waarin de webwinkel bijna de gehele customer journey faciliteert voor zijn merkpartners. Volgens nieuwssite Drapers dienen zij enkel de bestelde artikelen naar klanten te verzenden. De betaling verloopt eveneens via Style.com.
Vogue en GQ
De nieuwe webwinkel wordt in eerste instantie gekoppeld aan de digitale content van Vogue en GQ. Lezers kunnen in magazineartikelen of op de websites van de titels op producten klikken om zo meer informatie over het item vinden. Een koopknop leidt hen naar Style.com. Eind 2015 worden ook de artikelen en websites van de magazines Glamour, Condé Nast Traveller, Brides, Tatler, Vanity Fair en Wired aan het aanbod toegevoegd.
Eigen voorraad
Condé Nast wil in een later stadium zelf voorraad houden, maar daarvoor is het nu nog te vroeg, meldt Zayan. De webwinkel wordt de komende maanden uitgerold naar de Verenigde Staten, Azië en Europa. Uitgeverij Condé Nast investeert flink in zijn nieuwe e-commerce kanaal; met zo’n 100 miljoen dollar voor de eerste twee tot drie jaar kost Style.com volgens ceo Jonathan Newhouse meer dan een lancering van een papieren magazine.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Webwinkel Condé Nast eind 2016 ook voor Europese klant
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.