Consolidatie in subscription commerce: EEN Media, het uitgeefbedrijf achter Beautybox, neemt Truly Yours over. Gisteren meldde Twinkle al dat Prettybox, een andere maandelijkse Nederlandse verzender van doosjes met schoonheidsartikelen, opgaat in het Belgische Deauty.
Truly Yours startte begin 2012 met maandabonnementen op luxe doosjes met miniverpakkingen van cosmeticaproducten. Het bedrijf werd opgericht door Marte Kau, voormalig hoofdredacteur van de glossy Red. Zij liet zich onder andere inspireren door de Amerikaanse subcription commerce pionier Birchbox.
Marktleiderschap
Truly Yours presenteerde zich als ‘een ontdek- en uitprobeerservice voor de sophisticated beautyjunkie’. Sanoma nam al snel een belang in het bedrijf, dat nu wordt ingelijfd door EEN Media. De op vrouwen gerichte uitgever claimt door de acquisitie het ‘onbetwiste marktleiderschap’ in Nederland op het gebied van beautyabonnementen.
Deauty
Overigens wordt bovenstaande claim ook gelegd door de combinatie Prettybox en Deauty. Die bedrijven mikken dit jaar op een gezamenlijke omzet van 2,5 miljoen euro, aldus scheidend voorman David Sluis van Prettybox gisteren. De abonneeformules gaan samen verder onder de vlag van Deauty.
Beautybox
Of Truly Yours opgaat in Beautybox is nog niet duidelijk.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Truly Yours overgenomen door EEN Media
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.