Twinkle | Digital Commerce

Prettybox komt in Belgische handen

2017-05-27
180101
  • 1:12

Prettybox wordt per 1 maart aanstaande overgenomen door de Belgische concurrent Deauty, laat de huidige eigenaar David Sluis weten. Bestaande abonnees van Prettybox krijgen straks te maken met Deauty, dat een Nederlandse entree maakt.

Volgens Sluis zijn Prettybox en Deauty marktleider in subscription commerce op respectievelijk de Nederlandse en de Belgische markt. Samen waren ze afgelopen jaar goed voor circa anderhalf miljoen euro omzet.

‘Voor 2015 mikken we op een omzet van 2 miljoen tot 2,5 miljoen’, aldus Sluis tegen Twinkle. Hij blijft volgens afspraak een aantal maanden betrokken bij Deauty, dat werd opgericht door twee voormalig werknemers van L’Oréal. ‘Deauty staat in België bekend als zeer hoogwaardig. Ze werken nauw samen met ongeveer tachtig veelal bekende merken.’

Glossybox
Prettybox werd gelanceerd nadat Sluis de Nederlandse activiteiten van Glossybox had overgenomen van Rocket Internet. Het merk houdt na ongeveer een jaar op te bestaan. Onlangs ontvingen de abonnees hun laatste verrassingsdoos met beautyartikelen van Prettybox. Ze worden straks verder bediend door Deauty. Sluis: ‘Ze zijn al op de hoogte gebracht. Er blijft een Nederlandstalige klantenservice en een Nederlands kantoor.’

Waat.nl
Vorig jaar juli verkocht Sluis dagdealsite Waat.nl aan 1dayfly.com, om zich volledig te kunnen concentreren op subscription commerce. Nu hij Prettybox van de hand heeft gedaan, ontstaat er ruimte voor nieuwe activiteiten; Sluis wordt mede-eigenaar van GoFastForward, een acceleratieprogramma ‘voor en door groeiondernemers’.