Woonwinkel Flinders zag zijn mobiele conversie verdubbelen nadat het zijn app voor iPhone en iPad had gelanceerd. ‘We zochten een manier om het vele mobiele verkeer om te zetten naar meer mobiele inkomsten’, vertelt ceo Geert-Jan Smits op het M-commerce Event in Amsterdam.
‘Bij Flinders komt 49 procent van het verkeer uit mobiel, tegenover 51 procent van de desktop’, zegt Smits. ‘Voordat we de app lanceerden was slechts 24 procent van de omzet afkomstig uit mobiele apparaten. Dit wilden we verhogen. Waarom blijven de inkomsten uit mobiel achter? Was onze vraag.’
Dure producten
Flinders lanceerde in november een app voor de iPhone en iPad waarmee het bezoekers wil inspireren en wil overtuigen een lamp, bank of stoel te kopen. Smits: ‘Een app blijkt vooral te werken bij producten waar mensen langer over na willen denken voordat zij het aanschaffen. Wij hebben veel van dat soort artikelen in ons assortiment. In januari kwam 32 procent van al onze omzet uit onze app. De meeste conversie komt tegenwoordig uit de tablet, gevolgd door desktop en smartphone.’
Lookbook
Flinders wil het komende jaar zijn website en app verrijken met een lookbook voor interieurs. Gebruikers kunnen langs diverse interieurs scrollen en op de meubels klikken, waarna het product met prijs en naam aan de zijkant van het scherm wordt weergegeven. ‘We willen op deze manier niet alleen maar een verkoopplatform zijn, maar bezoekers ook inspireren in hun zoektocht naar de juiste lamp of bank’, aldus Smits.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Flinders: ‘App zorgde voor verdubbeling mobiele conversie’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.