Twinkle | Digital Commerce

The Sting: ‘Responsive website werkt niet’

2017-05-27
180101
  • 1:00
Responsive design is in de huidige commerce markt geen optie’. Dat zegt Willem Wijnen van The Sting in zijn presentatie tijdens het M-commerce Event in Amsterdam. Het modebedrijf kiest voor een aparte website per device.

‘Met de technologieën die nu bestaan vind ik het geen goede optie om voor een responsive website te gaan’, aldus Wijnen. ‘Je moet tijdens het ontwerp teveel keuzes maken, omdat je voor verschillende apparaten tegelijk ontwerpt. Maar ik wil helemaal niet hoeven kiezen. Met een aparte site voor bijvoorbeeld tablet en eentje voor smartphone creëer je de optimale interactie met je klant.’

Conversie verhoogd
The Sting had voorheen een responsive website, maar na diverse testen besloot het team daarvan af te stappen. ‘We zagen sinds we aparte websites hebben voor desktop, tablet en smartphone de conversie met 110 procent stijgen’, zegt Wijnen.

'App is geen shop'
Naast deze sites komt er binnenkort een mobiele app bij. 'Hiermee gaan we niet verkopen, maar wel meer loyaliteit creëren', vertelt Wijnen. 'Apps zijn namelijk geen shops, maar een klantenkaart waarmee je klanten kunt binden.’