Nederlandse online retailers boeken 19 procent van hun jaaromzet in de laatste twee maanden van het jaar, verwacht Forrester Research. De online eindejaarspiek is in andere grote Europese e-commerce markten hoger, aldus het onderzoeksbureau.
Dat blijkt uit de 'Forrester Forcecast’ over de ‘European Online Holiday Sales 2014’. In totaal zal deze en volgend maand voor 35 miljard euro online worden besteed in 17 gepeilde landen. Daarmee zijn november en december goed voor 23 procent van alle online retail sales dit jaar op die markten.
In de grootste e-commerce markt, Groot-Brittannië, is de eindejaarspiek met 25 procent het hoogst. Ondanks het feit dat behalve de Kerstman ook Sinterklaas zich hier aan het eind van het jaar manifesteert, is de piek op de andere topmarkten Duitsland (21 procent) en Frankrijk (22 procent) ook hoger dan hier. Een en ander wordt duidelijk in onderstaande figuur, met omzetaandelen van zeven landen:
Sinterklaasprognose Thuiswinkel.org
Nederlandse online retailers zetten tot Sinterklaas gemiddeld ruim 25 procent meer om dan in andere periodes van het jaar, aldus Thuiswinkel.org begin deze week. Daarmee brengt de goedheiligman tientallen miljoenen extra in het laatje van webwinkeliers.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online eindejaarspiek in andere landen hoger
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.