Twinkle | Digital Commerce

Target test curbside shopping in San Francisco

2017-05-27
180101
  • 0:59

Target maakt het voor klanten in San Francisco mogelijk om hun online order op de parkeerplaats van de retailer af te halen, zonder de auto te hoeven verlaten. 'Curbside shopping’ gebeurt via de app van de startup Curbside.

Klanten kunnen in de app hun online order plaatsen bij winkels in de buurt. Na het plaatsen krijgen deze retailers een seintje wanneer de consument zijn bestelling komt afhalen in de fysieke vestiging of op de parkeerplaats van de vestiging, bij een speciaal curbside point.

Meer retailers
Target is de eerste retailer in de Verenigde Staten die de Curbside-app gebruikt, schrijft Mobile Commerce Daily. De komende maanden zullen meer partijen met de start-up gaan samenwerken zodat de consument een uitgebreider overzicht krijgt van het assortiment van nabijgelegen retailers.

Retourneren in auto
Curbside shopping is nog betrekkelijk nieuw, maar wordt bijvoorbeeld al door Sears uitgevoerd. Klanten kunnen bij deze keten niet alleen online bestelde artikelen afhalen vanuit de auto, maar ook retourneren of omruilen. Een medewerker zorgt binnen vijf minuten voor de afhandeling.