D-reizen verkoopt sinds kort toegangskaarten voor evenementen op alle mogelijke bestemmingen. Daartoe is het bedrijf een samenwerking aangegaan met Tiqets, een Nederlandse start-up die een mondiale database voor entertainment heeft aangelegd.
TravelNext schrijft dat de boekingsmodule van Tiqets is geïntegreerd in D-reizen.nl, waarmee het complete entertainmentaanbod op white label basis beschikbaar is gekomen. Voor Tiqets is D-reizen een extra verkoopkanaal, zowel online als offline. Als affiliate ontvangt de reisorganisatie een commissie over iedere kaartverkoop.
TravelNext legt uit dat klantinteractie steeds belangrijker is geworden voor D-reizen, dat vorig jaar 'assisted internet’ met persoonlijke reisassistenten introduceerde. Voortaan kan het reislabel zowel op zijn website als in de resterende reisbureaus meerwaarde bieden met het entertainmentaanbod; de vakantieganger kan direct kaartjes voor concerten, voetbalwedstrijden, musicals of musea bestellen, waarmee de customer journey wordt verrijkt.
Investering
Tiqets werd vorig jaar pas opgericht door Christiaan Solcer, Luuc Elzinga, Bas de Boer en Maarten Raaijmakers. Eind 2013 ontvingen ze een kapitaalinjectie van 450.000 euro voor internationale expansie. Tiqets bundelt aanbod op vele duizenden locaties wereldwijd. Het bedrijf werkt samen met online boekingskantoren als Ticketmaster en See Tickets (beide Twinkle100) en het rekent reisbureaus, hotelketens en vliegmaatschappijen tot zijn klantenkring.
Mooie stap voor beide partijden en veel toegevoegde waarde voor de gebruikers.