Thuisbezorgd.nl haalt momenteel 40 procent van zijn omzet uit het buitenland. Jitse Groen, directeur van Takeaway.com, vertelt tijdens het Cross Border E-commerce Event 2014 op 10 september over hoe het Nederlandse Thuisbezorgd.nl internationaal doorbrak. ‘Het is van belang om groot te worden in een groot land', zegt hij in de aanloop naar zijn presentatie.
Het bedrijf werd in 2000 opgericht met een startkapitaal van honderd gulden. ‘We werkten toen met drie aangesloten restaurants’, vertelt Groen. ‘Thuisbezorgd.nl groeide in de beginjaren mee met de ontwikkeling van breedband internet in Nederland.’
Takeaway.com als merk
In 2007 maakte Groen met zijn bedrijf de stap naar het buitenland. België en Duitsland stonden daarbij als eerste op de lijst. ‘We lanceerden daar de namen Lieferservice.de en Pizza.be’, vertelt Groen. ‘Later werd het bedrijf internationaal hernoemd naar Takeaway.com. Het is voor iedereen aan te raden te wachten met de start in het buitenland tot zij al erg groot zijn in Nederland.’
Doorbreken in Duitsland
Duitsland is voor Thuisbezorgd.nl nog steeds een belangrijk land om actief in te zijn. ‘Takeaway.com was in de Benelux al een groot en bekend merk’, zegt Groen. ‘Het is voor ons echt van belang geweest dat we ook groot werden in een groot land. In 2012 werd het meest van een investering van 13 miljoen euro in Takeaway.com gespendeerd aan de groei in Duitsland. Dit jaar volgde een tweede investeringsronde van 73 miljoen euro, waarmee we onze Duitse concurrent Lieferando kochten. Takeaway.com is nu een grote Duitse speler en één van ’s werelds grootste eten bestelsites.’
Mobiel biedt voorsprong
Thuisbezorgd.nl bereidt nu onder zijn internationale naam de lancering van nieuwe mobiele apps voor in acht landen. Groen: ‘Mobiel ontwikkelt zich stormachtig en deze nieuwe apps geven ons een nog grotere voorsprong op onze concurrenten.’
Jitse Groen is volgende week woensdag keynote speaker op het Cross Border E-commerce Event 2014. Twinkle organiseert dat congres samen met Dexport.
Cross Border E-commerce Event 2014
Het Cross Border E-commerce Event 2014 vindt volgende week woensdag (10 september) plaats in De Landgoederij te Bunnik. Het congres, waarvan Ben van der Burg dagvoorzitter is, mikt op bedrijven die internationaal willen uitbreiden met online verkoop en aan willen haken bij de nieuwste cross-border ontwikkelingen. Er zijn sprekers van verder onder andere Stylepit, Wijnvoordeel.nl, Yoursurprise.com en Fonq.nl. Ook kunnen bezoekers aanschuiven bij thematafels over onder meer Duitsland, China, betalingen en veiligheid. Het hele programma vindt u hier.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Thuisbezorgd.nl boekt 40 procent omzet internationaal
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.