Twinkle | Digital Commerce

Prins Petfoods wint Cross Border Challenge

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:43

Prins Petfoods is uitgeroepen tot winnaar van de Cross Border Challenge 2014. De producent van natuurlijke honden- en kattenvoeding maakte enkele maanden geleden een online entree in Frankrijk, met webshop Kanizoo.com. Prins Petfoods bleef Lady’s Secret in de competitie voor.

Marieke Verdonk, hoofdredacteur van Twinkle, maakte zojuist de winnaar bekend op het Cross Border E-commerce Event in De Landgoederij te Bunnik. Later dan verwacht startte Prins Petfoods met online verkoop in Frankrijk, samen met een lokale partner. Hoewel de omzet achterbleef bij de aanvankelijk gecommuniceerde verwachting, is een goede start gemaakt bij het aanboren van de Franse markt. Runner-up Lady’s Secret maakt ondertussen stappen bij de verkoop van hippe inlegzooltjes voor dames in Duitsland. Een uitgebreid artikel over beide bedrijven vindt u hier (Twinkle 4-2014).

Greendaddy, Sepay en ZusenZomer.nl
Vorige week werd duidelijk dat Greendaddy, Sepay en ZusenZomer.nl zijn genomineerd voor de ‘nieuwe’ Cross Border Challenge. Zij mogen aan de slag met een sponsorpakket van 2.500 euro. DHL Global Mail / DHL Parcel, DocData Payments, Asendia, Dexport, Transfer en Ecommerce Managers ondersteunen de genomineerden in hun uitdaging.

Cross Border E-commerce Event 2015
Twinkle blijft de ondernemers een jaar lang volgen en tijdens het Cross Border E-commerce Event 2015 wordt de winnaar bekend. Die krijgt een kaartje voor de Global E-commerce Summit in Barcelona en mag, net als Prins Petfoods, een jaar lang de banner 'Winnaar Cross Border Challenge' op zijn site voeren.

De Cross Border Challenge
De Cross Border Challenge is een gezamenlijk initiatief van Dexport en Twinkle met de bedoeling webwinkeliers een vliegende start in het buitenland te laten maken. De uitdaging is om in een nieuw land binnen 365 dagen de doelstelling te realiseren. Die doelstelling hebben de deelnemers in een businessplan aan de jury (de redactie van Twinkle) voorgelegd. Twinkle volgt de ondernemers een jaar lang en bepaalt aan het einde van de race de winnaar. Daarbij wordt gekeken in welke mate de doelstellingen zijn behaald. In de loop van het jaar leest u in Twinkle regelmatig updates over de genomineerden.