Twinkle | Digital Commerce

ZusenZomer wint Cross Border Challenge 2015

2017-05-27
180101
  • 1:12

ZusenZomer is gekozen tot de winnaar van de Cross Border Challenge 2015. De webwinkel in hammamdoeken wist in een jaar tijd zo’n 75 duizend euro in cross-border land Duitsland om te zetten. ‘Ze handelen met een niet te stuiten enthousiasme’, aldus de jury.

De Cross Border Challenge is een gezamenlijk initiatief van Dexport en Twinkle. Tijdens het vorige Cross Border E-commerce Event (september 2014) zijn de genomineerden bekendgemaakt. Tijdens de huidige editie, die vanmiddag plaatsvond, moesten zij hun omzetdoelstelling hebben behaald. Alledrie de genomineerden kregen hiervoor een sponsorpakket ter waarde van 2.500 euro.

Greendaddy en Sepay
ZusenZomer had concurrentie van bamboe-ondergoedverkoper Greendaddy en betaalbedrijf Sepay. Greendaddy nam de stap naar Spanje ‘en andere landen’ en Sepay zag België als een mooie kans om cross-border omzet te genereren.

Ervaringen
De hammamdoekwebwinkel heeft sinds de introductie op de Duitse markt ongeveer duizend orders op zijn naam gezet. Op het gebied van logistiek liep het bedrijf wel tegen wat zaken op, vertellen de oprichters. ‘Het leveren aan Duitse woningen is soms een lastige kwestie, omdat sommige huizen geen huisnummer hebben. Dan staat de postbode voor een raadsel. Wij zijn daarom nu in zee gegaan met DHL, die ook bezorgt in packstations. Zo kunnen orders altijd afgeleverd worden.’

Lees in dit artikel meer over de achtergrond van de drie genomineerden en hoe zij de challenge het afgelopen jaar hebben ervaren.